Dag ett.

"Downtown"
Imorse vaknade jag första gången i Kunming efter en dålig natt med urusel jetlagsömn. Vi har idag haft en liten introduktion på TCG Nordica. Det står för Tranströmer Café Gallery. Det var ett stort och fint industriellt galleri med en bar och en stor scen. Där hade vi senare på kvällen "english corner" med pratsugna kineser i alla åldrar.
Jag fick prata med en civilingenjör och en "businessman". Dom två männen förklarade för mig om det kinesiska kaninåret. Dom var även väldigt intresserade av Absolut Vodka och politik i övrigt. Vi diskuterade kinas regim och restriktionen för att bara föda ett barn per familj. Därimellan käkade vi ett stort bord av kinesiska sockerrisplättar och starkt fläskkött, gick på promenad och lyxade till det med en Starbuckslatte och chillade på Galleriet. 
Kvällens måltid intogs på gatan utanför Tranströmers galleri.
godnatt
ps. många dofter som efter granskning även kan definieras som odörer.

Kommentarer
Postat av: Doll

Ha ha, vilket bra ps! Kram!

2011-12-19 @ 20:16:13
Postat av: Faster Maja

Spännande Felix!

Kram Maja

2011-12-20 @ 08:20:02
Postat av: inger berg

Mäktiga bilder Felan:) kram mam

2011-12-20 @ 15:51:31
Postat av: Sven

oj, Kunming - jag vill dit igen. Vad kul för dig. Jag kommer att följa din blogg, så lägg upp lite nostalgisk-skapande bilder på risfält och drakhuvuden och besök ute i Stenskogen, please. Kram Sven

2011-12-20 @ 21:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0